Wersja obowiązująca z dnia

Odbiór i transport odpadów komunalnych z terenu Gminy Kiwity

Przedmiotem zamówienia jest:

GKŚO.I.271.2.2018

 

Ogłoszenie o wszczęciu postępowania dotyczącego projektu:

 

„Odbiór i transport odpadów komunalnych z terenu Gminy Kiwity”.

 

 

1. Nazwa i adres zamawiającego.

 

Gmina  Kiwity

11-106 Kiwity 28

tel./fax: 0-89 766 0995

godziny urzędowania: 7:00 do 15:00

www.bip.warmia.mazury.pl/kiwity_gmina_wiejska/

e-mail: sekretariat@gminakiwity.pl

 

2. Tryb zamówienia.

 

Przetarg nieograniczony o wartości nie przekraczającej kwoty określonej w art.11 ust. 8 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2018r. poz.1986)

 

3. Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia.

www.bip.kiwity.warmia.mazury.pl

 

4. Określenie przedmiotu oraz wielkość lub zakres zamówienia, z podaniem informacji o możliwości składania ofert częściowych.

 

1) Oznaczenie przedmiotu zamówienia wg kod CPV.

90500000-2 usługi związane z odpadami

90512000-9 usługi transportu odpadów

 

2) Przedmiot zamówienia.

 

1) Przedmiot zamówienia jest usługa, polegająca na odbieraniu odpadów komunalnych bezpośrednio od właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie gminy Kiwity, na których powstają odpady komunalne oraz dostarczenie ich do regionalnej instalacjach przetwarzania odpadów komunalnych należącej do Regionu Centralnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego tj. Zakładu Gospodarki Odpadami Komunalnymi w Olsztynie - Stacji Przeładunkowej w Medynach.

Zamówienie nie obejmuje podmioty gospodarcze, instytucje, szkoły, obiekty użyteczności publicznej.

 

2) W ramach zamówienia Wykonawca dostarczy właścicielom nieruchomości odpowiednią ilość pojemników i worków na odpady.

 

3) Zamówienie obejmuje odbiór odpadów komunalnych zgromadzonych w sposób selektywny z punktu selektywnego zbierania odpadów, zlokalizowanego w miejscowości Kiwity – w każdej ilości.

 

Szczegółowy opis elementów przedmiotu zamówienia stanowi specyfikacja istotnych warunków zamówienia.

 

Nie dopuszcza się składania ofert częściowych.

 

5. Nie dopuszcza się składania oferty wariantowej.

 

6. Termin wykonania zamówienia:

 

Termin wykonania usługi:

- rozpoczęcie 1 stycznia 2019 r.

- zakończenie 31 grudnia 2020 r.

 

7. Warunki udziału w postępowaniu oraz podstawy wykluczenia

 

1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy:

1) nie podlegają wykluczeniu;

2) spełniają warunki udziału w postępowaniu.

 

 

2. Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawców w stosunku do których, zaistnieją przesłanki wykluczenia wynikające z:

- art. 24 ust. 1 pkt 12-23 ustawy Pzp ;

- oraz dodatkowo z art. 24 ust. 5 pkt 1, 2 i 8 ustawy w zakresie Wykonawcy:

 

1) w stosunku do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. - Prawo restrukturyzacyjne (Dz. U. z 2017 r. poz. 1508 oraz z 2018 r. poz. 149, 398, 1544 i 1629) lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. - Prawo upadłościowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 2344 i 2491 oraz z 2018 r. poz. 398, 685, 1544 i 1629);

2) który w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, co podważa jego uczciwość,  w szczególności gdy wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych;

8) który naruszył obowiązki dotyczące płatności podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych, z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 15, chyba że wykonawca dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności”.

 

  1. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonania oceny tych warunków.

 

  1.   Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej.

 

Wykonawca spełni ten warunek, jeżeli wykaże, że posiada:

- aktualne zezwolenie na transport odpadów lub wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami, o których mowa w art. 49 Ustawy z 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. z 2018 r. poz. 992)

 

- aktualne zezwolenie na zbieranie odpadów komunalnych, o którym mowa w art. 41 Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U z 2018 r. poz. 992)

 

- aktualny wpis do Rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Kiwity.

 

Zamawiający dokona oceny spełnienia tego warunku na podstawie złożonego oświadczenia a wobec Wykonawcy, którego oferta została uznana, jako najkorzystniejsza, na żądanie Zamawiającego w terminie 5 dni od wezwania, przedłoży wymagane dokumenty. 

 

2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna.

 

Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca udokumentuje, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Weryfikacja tego warunku dokonana będzie w oparciu o przedstawioną polisę (opłaconą na dzień składania ofert) a w przypadku braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę minimum 300 000 zł.

 

Zamawiający dokona oceny spełnienia tego warunku na podstawie złożonego oświadczenia a wobec Wykonawcy, którego oferta została uznana, jako najkorzystniejsza, na żądanie Zamawiającego w terminie 5 dni od wezwania, przedłoży wymagane dokumenty. 

 

3) Zdolność techniczna lub zawodowa.

 

Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty:

 

a) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu.

Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w tym okresie wykonał lub wykonuje minimum jedną usługę polegającą na odbiorze, transporcie odpadów komunalnych (zbieranych w sposób selektywny i zmieszany) na rzecz właścicieli nieruchomości, a każda z tych usług realizowana była minimum 12 miesięcy w granicach administracyjnych jednej gminy (miasta, posesji należących do Spółdzielni Mieszkaniowej) obejmujące swym zakresem, co najmniej 500 punktów adresowych lub nie mniej niż 1500 mieszkańców.

 

b) wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami:

 

Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada co najmniej:

  

- dwa pojazdy przystosowane do odbioru zmieszanych odpadów komunalnych, z funkcją kompaktującą, spełniające normę emisji spalin min. EURO 4, przystosowane do odbioru odpadów komunalnych z pojemników o pojemności od 110 l do 1100 l,

- dwa pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów, z funkcją kompaktującą, spełniające normę emisji spalin min. EURO 4, przystosowane do odbioru odpadów komunalnych z pojemników o pojemności od 110 l do 1100 l,

- jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej, spełniające normę emisji spalin min. EURO 4.

 

- Wykonawca wykaże, że zatrudnia na podstawie umowy o pracę osoby wykonujące czynności w zakresie przedmiotu zamówienia, a realizacja tych czynności polega w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy, na stanowiskach - kierowców pojazdów do wywozu odpadów oraz obsługi pojazdu (dotyczy pojazdów wskazanych w ofercie).

W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane czynności. Zamawiający uprawniony jest żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie spełnienia ww. wymogów i dokonania ich oceny.

 

- dysponuje odpowiednio usytuowaną i wyposażoną bazą magazynowo-transportową, która spełnia warunki zawarte w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122). Baza ta powinna znajdować się na terenie gminy Kiwity lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy gminy.

 

Zamawiający dokona oceny spełnienia tego warunku na podstawie złożonego oświadczenia a wobec Wykonawcy, którego oferta została uznana, jako najkorzystniejsza, na żądanie Zamawiającego w terminie 5 dni od wezwania, przedłoży wymagane dokumenty. 

 

8. Wykaz oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.

 

1. Postępowanie prowadzone jest zgodnie z art. 24aa ust. 1 ustawy. Zamawiający najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy Wykonawca, którego oferta została oceniona, jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Dokumenty należy składać dwu etapowo:

 

1) Etap I – dotyczy wszystkich wykonawców:

 

a) wypełniony formularz OFERTA – zał. Nr 1 do SIWZ,

b) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu – zał. Nr 2 do SIWZ,

c) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia – zał. Nr 3 do SIWZ,

d) wypełnione załączniki do SIWZ – Nr 4, 5, 6 i 9

e) pełnomocnictwo zgodnie z art. 23 ust. 2 ustawy, jeżeli Wykonawcy ubiegają się wspólnie o udzielenie zamówienia (tylko, jeśli dotyczy),

f) pisemne zobowiązanie podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia (tylko, jeśli dotyczy).

g) Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej, na której udostępniono SIWZ, informacji o ofertach złożonych w postępowaniu zgodnie z art. 86 ust. 5 ustawy, składa stosownie do treści art. 24 ust. 11 ustawy, oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej oraz w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, dowody potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu.

 

2) Etap II – zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do przedłożenia w wyznaczonym terminie wymaganych dokumentów.

 

a) odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy;

 

b) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału  w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz  z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych\płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,

 

c) zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem  w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami,  w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, 

 

d) aktualne zezwolenie na transport odpadów, o którym mowa w ustawie z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach.

 

e) aktualne zezwolenie na zbieranie odpadów komunalnych, o którym mowa w ustawie z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach.

 

f) aktualny wpis do Rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Kiwity.

 

g) Wykonawca wykaże, że wykonał lub wykonuje minimum jedną usługę polegającą na odbiorze, transporcie odpadów komunalnych (zbieranych w sposób selektywny i zmieszany) na rzecz właścicieli nieruchomości, a każda z tych usług realizowana była minimum 12 miesięcy w granicach administracyjnych jednej gminy (miasta, posesji należących do Spółdzielni Mieszkaniowej) obejmujące swym zakresem, co najmniej 500 punktów adresowych lub nie mniej niż 1500 mieszkańców – zał. Nr 4

 

h) Wykonawca przedstawi polisę a w przypadku braku inny dokument potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę minimum 300 000 zł.

 

i) Wykonawca wykaże, że posiada, co najmniej:  

- dwa pojazdy przystosowane do odbioru zmieszanych odpadów komunalnych, z funkcją kompaktującą, spełniające normę emisji spalin min. EURO 4, przystosowane do odbioru odpadów komunalnych z pojemników o pojemności od 110 l do 1100 l,

- dwa pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów, z funkcją kompaktującą, spełniające normę emisji spalin min. EURO 4, przystosowane do odbioru odpadów komunalnych z pojemników o pojemności od 110 l do 1100 l,

- jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej, spełniające normę emisji spalin min. EURO 4. – zał. Nr 5

 

j) Wykonawca wykaże, że dysponuje odpowiednio usytuowaną i wyposażoną bazą magazynowo-transportową, która spełnia warunki zawarte w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122). Baza ta powinna znajdować się na terenie gminy Kiwity lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy gminy. – zał. Nr 6

 

k) Wykonawca wykaże, że zatrudnia na podstawie umowy o pracę osoby wykonujące czynności w zakresie przedmiotu zamówienia, a realizacja tych czynności polega w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy na stanowiskach: kierowców pojazdów do wywozu odpadów oraz obsługi pojazdów – dotyczy pojazdów wskazanych w ofercie.

 

2. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach potwierdzających, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informację o podwykonawcach w oświadczeniu.

 

3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenia potwierdzające, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia

 

9. Informacja na temat wadium.

 

Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

 

10. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie:

 

Zamawiający dokona oceny ofert w postępowaniu na podstawie następujących kryteriów oceny:

1) cena oferty (brutto)  – o wadze 60 pkt. 

2) doświadczenie wykonawcy – o wadze 10 pkt

3) kryterium środowiskowe (emisja spalin) – o wadze 20 pkt

4) kryterium odbiór odpadów z punktu selektywnego zbierania odpadów – o wadze 10 pkt.

 

11. Miejsce i termin składania ofert.

 

Termin składania ofert do dnia 22.11.2018r. godz. 10.00

Termin otwarcia ofert tego samego dnia o godz. 10.10 w pok. nr 5.

Adres składania ofert:

Urząd Gminy Kiwity, Kiwity 28,11-106 Kiwity

Ofertę i załączniki należy sporządzić w formie pisemnej w języku polskim.

 

12. Termin związania ofertą.

 

30 dni – bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

 

13. Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej.

 

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

    

14. Informacje o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.

 

Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.

 

15. Informacje o przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

 

Zamawiający nie przewiduje zastosowania aukcji elektronicznej przy wyborze najkorzystniejszej oferty.

 

16. Informacje o przewidywanych zamówieniach, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 i 7, art. 134 ust. 6 pkt. 3 jeżeli zamawiający przewiduje udzielenie takich zamówień.

 

Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 i 7, art. 134 ust. 6 pkt. 3.

 

 

 

Załączniki

Treść ogłoszenia

SIWZ

Wybór oferty